Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2012 19:25 - НЕ-ХЕРБАРИЗИРАНО ДОБРО
Автор: taniadacheva Категория: Поезия   
Прочетен: 2104 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 09.09.2012 15:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Звезди се присънват на залеза тих-
града е огромна прозявка.
В колет към небето грижливо завих
една по-специална заявка.

 За двайсет и трите години живот (сметни само колко са дните) Аз всеки ден, бавно, събирах имот в на целия свят планините.   Имота ми- ВСИЧКИ цветя по света в тях всичко красиво заето е.  И всеки ден трябваше да донеса различно от другите цвете.   В пакетче на дупки сега ги събрах (на дупки, да могат да дишат) Че всичко красиво се дава, разбрах на Бог, не на склад в дупка миша.   И тъкмо да хвърля въпросния плик и малко дете се разплака. Сълзите изтрих му от детския лик с цветче от пакета с цветята.   Преди да ги хвърля отново, видях че възрастен мъж се препъна. „Вземете”, му казах „бастун”- и със смях си взе стьбло гербер прегънато.   И казвам си: Вече ги хвърлям от раз! (останките там от цветята.) Когато бродяга омърлян- на бас че мъка бе взел, не заплата.   И знам, че е гладен, и знам че е бос но само цветя имах тука. Подадох му малко от тях на поднос                                 и хапнахме, без да ни пука.   И няма и смисъл да казвам, че пак опитах да хвърля цветята. Но някой все някаде идваше в знак - че цвете управя бедата. ... Щурци, полунощ, полумрачен площад и аз там, със празна хартийка. Цветята ги няма- душата ми-ад вината-нагрята топлийка:   „Аз исках, о Боже, да дойда при Теб със нещо достойно, красиво. А не със скалъпен сапунен сюжет за туй как цветята затривам.”   И взех че се свих в малка топчица сълзи и легнах да спя на асвалта. - Паве за завивка; възглавница- стълби, матрака от стара седалка.   Тогава сънувах, че Бог ми прощава и почват цветя да валят. И казва ми- „Ако на другите даваш на Мен си ги дала. И път...   ...до сърцето на някой щом ти си проправяш до Моето също ще стигнеш. Със дъжд от цветя Аз те теб благославям със тях още хора да стигнеш.”   И както сънувах, съня ми прогони от мен малка нежна сълза. Тя капна и свеж аромат се отрони от нещо- погледнах едва.   И будна ли бях-ДА, но пак се ощипах. - Таз гледка граничеше с бляна.-  НАИСТИНА бях с цветя нежно завита - ПЛОЩАДА БЕ СТАНАЛ ПОЛЯНА!   Красивото, (знаех, не бърках във нищичко) се случва не само в съня, защото доброто е винаги истинско!- ТУК БЯХА ВАЛЕЛИ ЦВЕТЯ!
image

Защото доброто, когато е в теб, превръща всичко останало в добро.
Защото доброто, когато е цвете, превръща и листата в цветя.
Защото доброто, когато вярваш, е по-истинско, отколкото когато изискваш от него да е истинско, за да те убеди, че трябва да му повярваш.
Защото доброто, когато е истинско, е цвете, което никога не може човек да хербаризира- ако иска да го запази при себе си, трябва да го полива и съживява всеки ден.


image

image image

image image

imageimage

image

 image



Гласувай:
4



1. madmaxx - Определено най-красивото ти ст...
07.02.2012 20:00
Определено най-красивото ти стихотворение досега... (bow) :) А ти самата си доказателство, че истинското добро не увяхва и не се хербаризира. :)
цитирай
2. filiov - НЕ-ХЕРБАРИЗИРАНО ДОБРО
08.02.2012 04:02
:)
цитирай
3. анонимен - Танче, аз съм приятно изненадан.
27.04.2012 01:53
Танче, аз съм приятно изненадан.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: taniadacheva
Категория: Поезия
Прочетен: 636687
Постинги: 270
Коментари: 504
Гласове: 2547
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031